Uzmanlar, Çinli otomobil devlerinin Türkiye'yi Avrupa'ya açılan kapı olarak gördüğünü, üretim yatırımı ihtimalini de masaya yatırdıklarını belirtiyor.

Türkiye otomobil pazarında son dönemde dikkat çeken en önemli gelişmelerden biri şüphesiz Çinli markaların yükselişi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2024 yılının ilk çeyreğinde Çin menşeli otomobillerin pazar payı yüzde 7,58'e ulaştı. Bu oran, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla kayda değer bir artışa işaret ediyor.

Hızlı Çıkış: En Çok Satan Çin Markaları

Veriler, Çinli otomobil devlerinin Türkiye pazarında atağa geçtiğini ortaya koyuyor. İlk çeyrekte en çok satan Çin markası unvanını 15 bin 467 adetle Chery aldı. MG, 5 bin 949 adetle ikinci, BYD ise 550 adetle üçüncü sırada yer aldı. DFSK ve Skywell markaları ise sırasıyla 170 ve 96 satışla ilk 5'i tamamladı.

Dolar ve Euro düşüyor | Faiz kararlarının ardından güncel durum Dolar ve Euro düşüyor | Faiz kararlarının ardından güncel durum

Sadece Otomobil Değil, Ticari Araçta da Başarılılar

DFSK ve Maxus markaları, başarılarını sadece otomobil segmentinde göstermiyor. Bu iki marka hafif ticari araç satışlarında da öne çıkıyor. Hatta bu iki markanın hariç tutulduğunda, Çinli otomobillerin sadece otomobil pazarındaki payı yüzde 9,53'e yükseliyor. Bu durum, Çinli markaların ürün gamının genişliğini ve pazar stratejisindeki çeşitliliği gözler önüne seriyor.

Rakiplerin Aynasında: Çin Markaları Japonya'yı Kovalıyor

Çinli otomobillerin yükselişi, rakiplerini de harekete geçiriyor gibi görünüyor. Toyota, Lexus, Honda, Nissan, Suzuki ve Subaru gibi Japon devlerinin Türkiye satışları 30 bin 822 adet olarak gerçekleşti. Bu da yüzde 10,15 pazar payına denk geliyor. Görüldüğü üzere Çinli markalar, Japon rakiplerine hızla yaklaşarak pazarın dengesini değiştiriyor.

Güney Kore Geride Kalıyor

Hyundai, Kia ve SsangYong gibi Güney Kore markalarının toplam satışları ise 22 bin 292 seviyesinde kaldı. Bu da Çinli markaların Güney Kore'li rakiplerini geride bıraktığını ortaya koyuyor.

Geleceğe Yön: Türkiye Üretim Üssü Olabilir mi?

Çinli otomobil devlerinin Türkiye'yi Avrupa'ya açılan bir kapı olarak gördükleri ifade ediliyor. Yetkililer, Türkiye'nin üretim ve batarya yatırımı açısından en büyük adaylardan biri olduğunu ancak elektrikli otomobillerle ilgili düzenlemeleri ve gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirtiyor. Bu durum, Çinli otomobil devlerinin gelecekte Türkiye'de üretim yatırımı yapabileceklerinin sinyalini veriyor.

Çekişmeli Pazarın Yeni Oyuncusu

Türkiye otomobil pazarı, son yıllarda Çinli devlerin yükselişiyle birlikte giderek çekişmeli bir hal alıyor. Hem geleneksel otomobil markaları hem de elektrikli araç üreticileri, pazar payı kapmak için mücadele veriyor. Çinli otomobillerin hızlı çıkışı, önümüzdeki dönemde pazarın dinamiklerini değiştirebilir ve Türkiye'yi önemli bir üretim üssüne dönüştürebilir.

Editör: Nurican ALBAYRAK