Ekonomik krizleri öngörmek için kullanılan geleneksel yöntemlerin yanı sıra, ruj ve erkek iç çamaşırı gibi gündelik ürünlerin satışları da ekonomik gidişatı tahmin etmede ilginç ipuçları sunuyor.

Ruj etkisi: Küçük lükslere yöneliş

Ekonomik zor zamanlarda insanlar lüks tüketimden kaçınırken, ruj gibi küçük lükslere yöneliyor. Bu durum, "ruj etkisi" olarak adlandırılıyor ve kriz dönemlerinde ruj satışlarının artmasına neden oluyor.

Erkek iç çamaşırı endeksiAlan Greenspan'ın sıra dışı göstergesi

Eski FED Başkanı Alan Greenspan tarafından popüler hale getirilen bu endeks, erkek iç çamaşırı satışlarının ekonomik durumla ilişkisini inceliyor. Ekonomik durgunluk dönemlerinde erkekler iç çamaşırı alımını erteleyerek tasarruf etmeye çalışıyor.

Jandarma, sağlık personeli temin edecek Jandarma, sağlık personeli temin edecek

Tüketici davranışları ekonomiyi ele veriyor

Ruj ve erkek iç çamaşırı endeksleri, tüketici davranışlarının ekonomik eğilimleri nasıl yansıtabileceğini gösteren ilginç örnekler. Bu tür göstergeler, ekonomistlerin ekonomiyi daha geniş bir perspektifle anlamalarına yardımcı oluyor.

Kaynak: Haber Merkezi