Müzik, ruhumuzu beslerken aynı zamanda kendimizi bambaşka yerlerde hissetmemize de aracı oluyor.

Bugün müziğin evrensel olması ve dijital dünyanın da gelişmesiyle birlikte istediğimiz anda istediğimiz müziğe kolayca erişim sağlayabiliyor, eski konser kayıtlarını açarak gidemediğimiz birçok konseri izleme imkânına sahip oluyoruz.
Bununla birlikte gerçek bir müzik dinleyicisi, bir performansı canlı dinleme hazzının nasıl bir his olduğunu çok iyi bilir.
Pek çok sanatçı ve grup da binlerce kişiye verdikleri bu konserlerle hazzı doruklarda yaşamışlardı.
Bugün tüm dünyada yaşanan pandemi nedeniyle konserlere, festivallere, sahne önüne ve sahne arkasına derin bir özlem duysak da, o havayı yeniden soluyacağımız günleri heyecanla bekliyoruz.
Bu heyecanlı bekleyiş sırasında, ünlü bir otomobil firmasının hazırladığı (Büyüğümüz Aydın Bilgin de İzmir’de uzun süre bu markayı keyif ve güvenle kullanmıştı) ve internette paylaştığı müzik tarihinin unutulmaz ikonlarının, hafızalardan silinmeyen konserleriyle müzikal bir yolculuğa çıkmaya ne dersiniz?

U2 – 360 derece Turnesi

Turne dendiğinde akıllara ilk gelen gruplardan birisi şüphesiz İrlandalı rock grubu U2. Grubun bir dünya turnesi olan U2 - 360° Turnesi, grubun 2009 yılında çıkardığı ‘No Line on the Horizon’ albümüne destek olmak için başlamıştı.
2009 ile 2011 yılları arasında stadyumlarda gerçekleşen bu turnenin en önemli özelliği konserlerde kullanılan ve seyircinin sahnenin neredeyse tamamını çevrelemesine olanak sağlayan ‘The Claw’ (Pençe) denen bir yapının sahneye kurulmasıydı.
Turne kapsamında 6 Eylül 2010'da, İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadı'na da gelen efsanevi grup konserlerini tamamladığında 736 milyon dolar bilet satış geliri ile en çok hasılat yapan turne ve 7,2 milyon adet bilet satışı ile en yüksek katılımlı turne rekorlarını kırmıştı.

Canavar Balon Turnesi

Amerikalı şarkıcı, şarkı yazarı ve oyuncu da olan Lady Gaga’nın ikinci stüdyo albümü ‘The Fame Monster’ için düzenlediği The Monster Ball (Canavar Balonu) turnesi kapsamında 4 kıtada 78 şehre giden Lady Gaga ve koreografi ekibi dünyayı 5 kez dolaşacak kadar yol yaptı.
Oyunculuk, sahne performansları ve kostümleriyle Monster Ball turu 227.4 milyon dolar değerinde bilet sattı ve Gaga'nın performansını yaklaşık 2,5 milyon kişi izledi. Tüm zamanların en yüksek hasılat yapan 14. konser turu olarak tarihe geçti.

Tehlikeli Dünya Turnesi

Michael Jackson’ın Pepsi sponsorluğunda verdiği ikinci dünya turu olan Dangerous World (Tehlikeli Dünya) turnesi, sekizinci stüdyo albümü Dangerous'un Kasım 1991'de yayınlanmasının ardından 27 Haziran 1992'den 11 Ekim 1993'e kadar Avrupa, Latin Amerika ve Asya’da gerçekleşmiştir.
Turne kapsamında toplam 69 konserden oluşan dünya turunu 3.900.000 hayranı izlemiştir.
Yirmi kamyonu doldurmaya yetecek kadar 100 tondan fazla ekipmanla dünyayı dolaşan Michael Jackson, bu turnenin tüm gelirini başta Heal the World (Dünyayı İyileştir Vakfı) olmak üzere çeşitli hayır kurumlarına bağışlamıştır.

Queen - Wembley '86

13 Temmuz 1985’te dünyada eşi görülmemiş bir müzik organizasyonu gerçekleşti. 1983-1985 yılları arasında Etiyopya’da yaşanan kıtlık, 400.000 den fazla kişinin ölümüne yol açmıştı. Kıtlığın giderilmesi için bağış toplamak ve Afrika’daki açlığa dikkat çekmek amacıyla, Bob Geldof ve Midge Ure tarafından o güne kadar görülmemiş büyüklükte bir konser ve devam eden müzik tabanlı bir bağış toplama girişimi düzenlendi. 150 ülkede yaklaşık 2 milyar kişinin canlı izlediği konserler dünya nüfusunun yaklaşık %40'ını oluşturuyordu.