Günümüzde birçok ürünün gereksinimleri satın alma ile bitmiyor, servisinden tutun, tamirine veya parça değişimine sıkılıkla yetkili şirketler tarafından işleme tabii tutulması gerekebiliyor.

Mesela bir televizyon satın aldınız, garantisi bitti ama tamir ettirmek istiyorsunuz. Kime başvurmanız gerekiyor? Servise verdiğiniz cep telefonunuz kaç. Gün içerisinde tamir edilmeli? Bu ve benzeri soruların cevabı Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği ile düzenlenmiştir.

Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü kimdedir?
Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.

Bir ürünün azami tamir süresi ne kadardır?
Azami tamir süresi otomobiller ve kamyonetler için 45 iş günü, diger tüm ürünler için ise 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketiciler, yetkili servis istasyonları ile yedek parça temin edebileceği yerlere ilişkin bilgilere nasıl ulaşabilir?
Üretici veya ithalatçının kurumsal internet sitesi mevcut ise yetkili servis istasyonu bilgilerinin bu sitede yer alması zorunludur. Ayrıca üretici veya ithalatçı Bakanlık tarafından kurulan Servis Bilgi Sistemine (www.servis.gov.tr) güncel tüm yetkili servislerini doğru bir şekilde girmek zorundadır.

Kullanım ömrü süresince bakım, onarım yedek parça sağlanmaması durumunda tüketicinin ne gibi hakları vardır?
Tüketici bir ürünün kullanım ömrü süresince servis ve onarım gibi hizmetlerin sağlanmaması durumunda tüketici hakem heyeti, zorunlu arabuluculuk veya tüketici mahkemeleri nezdinde tazminat talep edebilir.

İthalatçı firmanın ticari faaliyeti sona ererse, ürüne ilişkin bakım ve onarım hizmetlerinden kim sorumludur?

İthalatçı firmanın herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi durumunda mala ilişkin bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı firma birlikte sorumludur. 

Yetkili servis istasyonlarına teslim edilen arızalı ürünler ile ilgili olarak belge düzenlenmesi zorunlu mudur?
Yetkili servis istasyonları, kendilerine teslim edilen veya kendileri tarafından teslim alınan arızalı ürünlerle ilgili belge düzenlemekle yükümlüdür, ancak kargo ile gönderilen arızalı ürünler bu kuralın dışındadır. Arızalı ürünün bulunduğu yerde onarım yapılıyorsa, belge düzenleme zorunluluğu bulunmamaktadır. Saygılarımla,