Öğleden sonra birden hava değişti…

Fırtına çıktı!
Geçenlerde İzmir’in Ödemiş ilçesi ile Denizli’de meydana gelen ani hava değişikliği yaşandı birçok ilçemizde
Daha önce Gazeteci Servet Vural’dan duymuştum; ‘Foça’da hava patlayacak!’ diye…
Önceki yıllarda da İzmir Valiliği bu tür değişikliklerde önceden uyarı yayınlar ve ‘İlgililerin tedbir almaları!’ diye bitirirdi.
Ben de ‘Sele karşı!’, ‘fırtınaya karşı’, ya da ‘Başta tabiat facialarına karşı nasıl tedbir alacağız?’ diye merak ederdim…
Depremi biliyoruz…
Ne yapacağımızı da az çok öğrendik…
Ama ‘ilk yardımı!’ bilen kaç kişimiz var?
Birkaç hafta önce bir aile lokantada yemek yerken çocuklarının nefes borusunu bir lokma tıkamış.
Allah’tan mekân sahibi kurs almış, bilgiliymiş ki çocuğu kurtarmış…
Bunun bir sistemi ve adı var…
Bornova’da Efe Gülperçin de, bugünkü (26 Haziran Cumartesi) ani fırtınayı görüntülemiş!
Dairelerinin içinden…
Her şey uçuşuyor!
Avizeler bir o yana bir bu yana gidiyor…
‘Deprem anı!’ dese inanacağız!
Sonuç…
İşte sonucu ve istekleri anlatayım:

*
Aldığım Mail şöyle başlıyor:
‘Merhaba Yaşar, Türkiye’de iklim krizine karşı bir araya gelen gençlerden oluşan Youth for Climate Türkiye, okullarda iklim değişimiyle ilgili derslerin olmasını talep eden bir kampanya başlattı.
Sen de geleceğe hazırlanmak adına gençlerin eğitim hakkını savunuyor ve destek vermek istiyorsan, lütfen kampanyayı destekle ve paylaş!’
Bu gençlere destek olmayacak da kime olacağız?
İstedikleri de akılcı ve günümüz şartlarında farz!
‘İklim Krizi Müfredata Eklensin!’
‘Okulda İklim Öğretilsin!’


Türkiye’de, Youth For Climate (İklim İçin Gençlik) tarafından başlatılan kampanya şöyle tanıtılıyor:
‘Ülkemizde mevcut eğitimimiz iklim değişikliği açısından yeterli değil. Öğrenciler, iklim değişikliğinin etkileriyle yüzleşmeye hazırlanmadığı veya çözümlerin öğretilmediği gibi, doğayla bağ kurmalarını sağlayacak empati duyguları da bu sebeplerden dolayı gelişmiyor.
Ama bunu değiştirebiliriz.
Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliğinin müfredatta öğretilmesi, gelecek nesillerin, yaşam şartlarına uyum süreci ve geleceğin yeşil işleri için gerekli bilgi ve becerilerle donatılması gerekiyor.
Bu eğitim her gence daha dayanıklı ve sürdürülebilir bir topluma katkıda bulunma yetisi verecektir.
2019 yılında Çocukların Çevre Hakları Girişimi ’CERI’, Birleşmiş Milletler Uluslararası Çocuk Fonu ’UNICEF’ ve Genç İklim Hareketi ‘YOUNGO’ tarafından hazırlanan ve 12 ülke tarafından imzalanan “Çocuklar, Gençlik ve İklim Eylemi Bildirgesi”, iklim değişikliği ve çevre eğitimi çağrısının ve sağlıklı bir çevre hakkı da dahil olmak üzere çocuk haklarının altını çiziyor.
Paris Anlaşması’nın 12. maddesi, tarafların iklim eğitimi, öğretimi, kamu bilincini, halkın katılımını ve iklim değişikliği hakkındaki bilgilere halkın erişimini artırmak ve güçlendirmek için işbirliği yapmalarını taahhüt ediyor.
Tüm bu verilere uygun olarak; ‘İklim değişikliği, sürdürülebilirlik ve biyolojik çeşitlilik üzerine mevcut en iyi bilim ve verilere dayalı eğitim, yaygın olarak her sınıf düzeyinde sağlanmalıdır.
Okul ve üniversite binaları ve kampüsleri, müfredat oluştururken sürdürülebilirlik konusunda örnek teşkil etmelidir. Tüm okul çağındaki gençlere ve çocuklara nasıl okula gidildiğine bakılmaksızın iklim acil durumu ve ekolojik krizle ilgili kapsamlı ve güncel eğitim verilmesi sağlanmalıdır.’ diyoruz…