Kaç gündür yazıyorum, bundan sonra da yazacağım…
'Babayiğit' olarak adlandırılan 5-6 işadamının yaratmaya çalıştığı 'otomobilden vaz geçelim' diyorum..
O kadar yüksek rakama mal olacaklar ki, rakipleri ile mücadele etmeleri de imkansız, iç piyasada alıcılarının olması da!.
O zaman ne yapalım?
Gelecek elektrikli otolarda olduğuna göre, yaşam için gerekli olan enerjiye güneş ve rüzgardan temin edeceksek, bunları depolayacak pil ve aküleri imal edelim….
Alıcısı çok olacaktır…
Düşünün, hektarlarca alanda güneş enerji panellerini…
Görüntü çirkinliğinin yanı sıra bir karışına bile ihtiyaç duyacağımız verimle arazileri feda edeceğiz…
Ama küçücük bir akü ve pili ne bileyim bir metrekarelik panel ile doldurur ve kullanım ömrünü uzak tutarsak, bolluk ve bereket ile huzur ve keyif de gelir, güzel günler geleceğimiz olur…
Tabii bu arada ARGE'ye yani araştırma ve geliştirmeye bağlı…
Bunu da kim yapacak?
Yine üniversitelerimiz ile sanayi kuruluşlarımız…
Peki üniversitelerimiz yeterli mi?
İşte bunun halini mezunlarından anlıyoruz…
Siz bakmayın Rektörlerin her gün verdikleri demeçlere…
Yani şimdilik 'Üniversiteleri' de unutalım, genç dinamik beyinlerimizi istihdam edem bilim üreten kuruluşlarımızın sayısını arttırmamız lazım.
Geçen gün yazdım; dünyaca ünlü elektronik üreten bir fabrikada çalışan 11 bin kişiden 10 bini araştırmacı…
CEO'su ne demişti?
'Bu 10 bin kişiden birinin bulacağı buluş, milyonlarca insanımızı doyurur!'
Bu düşünce Kuzey Avrupa ülkelerinde yıllarca önce yaşama geçmişti…
Bir gün onlarla ilgili anılarımı da anlatırım…
Ben bugün yine Çin'den örnek vereceğim:
 
Beş dakikada beş yüz kilometre
 
Nio'nun Power Swap Station adı verilen elektrikli otomobil akü değiştirme yerinde, aracın boşalmış aküsü, 500 kilometrelik yol almasına yetecek ölçüde akıma sahip yeni bir aküyle değiştiriliyor. 
Üstelik bunun için ne kablo ne şarj istasyonu, ne de yağmurda soğukta bekleme gerekiyor. 
Tek gereken yeni tekniğe duyulacak güven. 
Çinli üretici Nio'nun Elektro-SUV ES8 aracıyla yarı açık bir garaja benzer bir tesise çapraz olarak girmek ve ekrandaki 'Start power swap' yazılı alana basmak yeterli. 
Bu komutla, beş metre boyundaki boşalmış akülü araç kendiliğinden, boşalmış aküyü yerde bırakarak geri geri küçük bir alana giriyor. Yaklaşık beş dakika sonra yeni ve dolu bir aküyle 500 kilometrelik bir mesafe için yola çıkabiliyorsunuz. 
Bütün işlem, benzin alma işlemi kadar sürüyor; üstelik aracınızdan dışarı adım atmanıza bile gerek kalmıyor. 
Çin'de, Nio'nun “Power Swap Stations” diye adlandırdığı akü değişim istasyonlarından şimdiden 860 tane var. 
Buralarda her gün 30 bin kadar akü değişimi yapılıyor olup bugüne değin bu türden 7,7 milyon işlem gerçekleşmiş bulunuyor.
Biz bundan çok daha iyi ve başarılısını yapabiliriz…
Yapmalıyız da…
Sadece istemek ve inanmak gerekir…
Ama 'Devrim' otomobili gibi, deposuna benzin koymadan bir aracı götürmeye çalışmak sadece sıradan bir iş değil bir noktada 'Hainlik'tir…
Vatan hainliğidir…
Bu küçük ama çok büyük sonucu olan noktalara da dikkat etmemiz gerekiyor.