Zor bir yılı geride bırakıyoruz.
Geçtiğimiz yıl Türkiye'de 3 milyona yakın insan, görmek istediği değişim için, inandığı kampanyalara imza attı. 13 milyonun üzerinde imza atıldı, 198 kampanya başarıyla sonuçlandı.
Bunlarda bizim de payımız var.
Çünkü dost ve duyarlı yayınlarımızla destekçi olduk, yetkililerin dikkatini çektik ve çözüm yollarını sunduk.
2 yıl üst üste en fazla imzalanan kampanya şuydu
'İstanbul Sözleşmesi'nden vazgeçmiyoruz!'
“İstanbul Sözleşmesi'nden vazgeçmiyoruz” diyen kampanya 472 bin 302 imzayla 2021'in en fazla imzalanan kampanyası oldu.
Bu kampanya geçtiğimiz yıl da en fazla imzalanan kampanyaydı.
Bu durum, Türkiye, kadına yönelik şiddeti önlemek için taraf olduğu bu sözleşmeden çekilmiş olsa da kadınların mücadeleden vazgeçmediğini gösteriyor.
Ancak Reis 'olmaz' dediği için, şimdilik sonuca ulaşılamadı.
 
Eğitim başta geliyor
 
Bu yıl, en fazla kampanya eğitim için başlatıldı.
En fazla imza ise, hayvan hakları için atıldı.
Eğitim alanındaki 2938 kampanyaya, 1 milyon 596 bin 551 imza atıldı. Eğitim alanındaki talepler ağırlıklı olarak, Boğaziçi Üniversitesi'ne kayyum rektör atanmasıyla gündeme gelen, üniversitelerde rektörün demokratik seçimle başa geçmesi ve üniversitelere özerklik verilmesi yönündeydi.
Bunun yanında çok sayıda üniversiteden üniversite öğrencileri, kendi üniversitelerinde sınav sistemi, yemekhane ücretleri gibi konularda değişim için kampanya başlattı.
Bu da, eğitim alanında başlatılan kampanyaların sayısının fazlalığında etkili oldu.
Eğitim için başlatılan 45 kampanya başarıyla sonuçlandı.
 
Rakamlara göre
 
Hayvan hakları alanında başlatılan 1.842 kampanyada ise toplam 3 milyon 380 bin 160 imza toplandı.
Hayvan hakları alanında hayvanlara yapılan şiddet tepki çekerken, devletten hayvana şiddetin engellenmesi için caydırıcı yasa çıkarması talep edildi.
Hayvan hakları için başlatılan 16 kampanya başarıyla sonuçlandı.
 
Güçlenen mücadele alanı
 
Bu yıl ülkemiz dahil dünyanın pek çok yerinde sıcaklık rekorlarının kırılmasıyla birlikte, iklim krizi konusunda başlatılan kampanyaların sayısında artış oldu.
Paris İklim Anlaşması'nın uygulamaya konulması talebi, madenler ve termik santraller yüzünden ormanların yok edilmesine karşı duruş, Z kuşağının 'iklim acil durumu' çağrısı bu alanda ön plana çıkan kampanyalar arasındaydı.
İklim krizi alanında toplam 191 kampanya başlatıldı.